Velkommen til

Mit billede
Kastrup, KBH, Denmark
Jeg er først og fremmest madentusiast, med en forkærlighed for at eksperimentere i køkkenet, herudover er jeg madskribent, foodstylist og kagenørd.

mandag den 21. juli 2014

Råsyltede kirsebær

Råsyltede bær til f.eks. en lækker dessert               


Foto: Carina Krüger
1 kg kirsebær
1 vaniljestang
450 g sukker
1 tsk. Atamon

Skyl og udsten kirsebærrene og skrab vaniljekornene fri at vaniljestangen. Bland vaniljekornene med sukkeret og læg kirsebærrene lagvist med sukker. Tilsæt Atamon og lad blandingen trække på køl i 4-5 dage, til sukkeret er smeltet. Opbevar kirsebærrene på køl.

Tip: En vellykket syltning er også afhængig af, at opbevaringsglassene er fuldstændig rengjorte inden påfyldning, samt at skruelåg, gummiringe og patentlåg skal være intakte og uden rust.
Se flere opskrifter her

1 kommentar:

  1. Jeg kan lige forestille mig en portion budding med de syltede bær til, mmmm. Når først jeg har fået fingre i friske kirsebær, er der dog sjældent nogen tilbage til at sylte - kan bare ikke holde fingrene fra dem.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...