Velkommen til

Mit billede
Kastrup, KBH, Denmark
Jeg er først og fremmest madentusiast, med en forkærlighed for at eksperimentere i køkkenet, herudover er jeg madskribent, foodstylist og kagenørd.

torsdag den 20. oktober 2016

Jordbærspiraler

Jordbærspiraler
Foto: Carina Krüger



50 g gær
1 dl mælk
1 spsk. sukker
½ tsk. salt
1 æg
100 g smør 
300 g mel
1 dl jordbærmarmelade
50 g marcipan
100 g flormelis
1 spsk. jordbærsaft
Rød frugtfarve
1 spsk. frysetørrede jordbær

Rør gæren ud i mælken og tilsæt sukker, salt og æg. Smuldr smørret i melet, rør mælkeblandingen i og ælt dejen godt igennem. Lad dejen hæve tildækket et lunt sted i 45 min. Rul dejen ud i 3 mm’s tykkelse og fordel marmelade og revet marcipan over dejen. Rul dejen sammen og skær den ud i 3 cm tykke skiver. Sæt stykkerne i hver sin muffinsform og lad dem efterhæve i  20 min. Bag spiralerne i ovnen ved 200° i 15 min. og lad dem svale lidt. Rør flormelis, jordbærsaft og frugtfarve sammen til en glat glasur, pynt kagerne med den og servér dem drysset med frysetørrede jordbær.

Se flere opskrifter her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...