Velkommen til

Mit billede
Kastrup, KBH, Denmark
Jeg er først og fremmest madentusiast, med en forkærlighed for at eksperimentere i køkkenet, herudover er jeg madskribent, foodstylist og kagenørd.

tirsdag den 3. februar 2015

Vintermarmelade

Hjemmelavet marmelade, vintermarmelade
Foto: Carina Krüger

2 æble 

1 appelsin
Saften fra ½ appelsin
4 kardemommekapsler
250 g sukker
2 tsk. geleringspulver
1 spsk. sukker


Skræl æblerne, fjern kernehusene og skær dem i tern. Skræl appelsinen og skær appelsinkødet i små stykker.

Kom æble, appelsin, saft, kardemomme og halvdelen af sukkeret i en gryde og lad det trække i 5 timer.

Kog blandingen op og lad det koge i 10 min. Tilsæt resten af sukkeret og kog i yderligere 10 min. Bland geleringspulver og sukker, rør det i marmeladen og lad den koge op.

Hæld marmeladen på rengjorte, skoldede glas og luk til.

2 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud, og lyder som en god kombination. Jeg er vild med hjemmelavet marmelade. Det er som om man kan smage at der er kærlighed i glasset!

    SvarSlet
  2. You have a nice blog! I love it, I am very entertained and I learned a lot! I will follow all your posts everyday! You are a genius indeed and all of your words are meaningful, I will promote your blog to my friends and I am very sure they will also like your blog!

    Rugged Breed
    Hot Artz
    Move Igniter

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...