Velkommen til

Mit billede
Kastrup, KBH, Denmark
Jeg er først og fremmest madentusiast, med en forkærlighed for at eksperimentere i køkkenet, herudover er jeg madskribent, foodstylist og kagenørd.

onsdag den 6. februar 2013

Kyllingenuggets og grovfritter

Hvis du laver børnenes nuggets af kyllingekød, er det bestemt et fornuftigt måltid, du med stor succes kan servere til både kattekonger og dronninger
(3 pers.)
Foto: Carina Krüger


4 bagekartofler
2 spsk. olie
Salt og peber
450 g kyllingeinderfilét
2 spsk. mel
2 tsk. tandorikrydderi
1 æg
100 g rasp
1 tsk. salt
1 knsp. peber
1 dl mayonnaise
1 spsk. sød chilisauce
Vask kartoflerne, skær dem i både og vend dem i olie. Bred kartoflerne ud på en plade med bagepapir, krydr med salt og peber og bag dem ved 200° varmluft i 35 min. Vend inderfiléterne i mel blandet med tandorikrydderi, derefter i æg og til sidst i rasp blandet med salt og peber. Læg kyllingestykkerne på en plade med bagepapir, bag dem ved 200° varmluft i 10 min. på den ene side og 10 min. på den anden side. Rør mayonnaisen med chilisauce. Servér nuggets og grovfritter med rå grønsagsstave.
Se flere opskrifter her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...