Velkommen til

Mit billede
Kastrup, KBH, Denmark
Jeg er først og fremmest madentusiast, med en forkærlighed for at eksperimentere i køkkenet, herudover er jeg madskribent, foodstylist og kagenørd.

onsdag den 23. januar 2013

Italiensk brød med kerner

Et lækkert, friskbagt brød med masser af smag er en god start på dagen
Foto: Carina Krüger
Foto: Carina Krüger
(1 stk.)


6 dl kogende vand
1 dl knækkede hvedekerner
15 g gær
250 g durummel
1½ tsk. salt
1 tsk. sukker
400 g hvedemel 

Hæld vandet over kernerne og lad dem trække i 15 min. Smuldr gæren i vandet med kernerne og rør durummel, salt og sukker i. Tilsæt hvedemelet og rør, til dejen er ensartet. Dæk skålen til og stil dejen i køleskabet i 8-12 timer, f.eks. natten over. Hæld dejen ud på en plade med bagepapir, form den til et brød og drys med lidt durummel. Stil brødet i ovnen ved 250˚ og bag det i 8 min. Sænk temperaturen til 180˚ og lad det bage videre i 30 min.


Se flere opskrifter her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...