Velkommen til

Mit billede
Kastrup, KBH, Denmark
Jeg er først og fremmest madentusiast, med en forkærlighed for at eksperimentere i køkkenet, herudover er jeg madskribent, foodstylist og kagenørd.

torsdag den 3. januar 2013

Gule ris med nødder

En nem ret og en god mulighed for at få bugt med eventuelle rester af grødris

Foto: Carina Krüger

150 g grødris
20 g smør
2 dl hønsebouillon
1 tsk. salt
1 spsk. gurkemeje
1 spsk. harissa
50 g paranødder
50 g rosiner
1 lille æble

Skyl risene, til skyllevandet er klart, og lad dem dryppe godt af. Sautér risene i smør ved jævn varme i 5 min. under omrøring. Tilsæt bouillon, salt, gurkemeje og harissa og lad dem koge ved svag varme i 15 min. Hak nødderne groft, vend dem i sammen med rosinerne og server risene drysset med æbletern.


Se flere opskrifter her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...