Velkommen til

Mit billede
Kastrup, KBH, Denmark
Jeg er først og fremmest madentusiast, med en forkærlighed for at eksperimentere i køkkenet, herudover er jeg madskribent, foodstylist og kagenørd.

lørdag den 29. december 2012

Kanelknækbrød

Hjemmebagt knækbrød smager bare bedre, og de her er dejlig grove med et lille pift af kanel

Foto: Carina Krüger
(24 stk.)

50 g gær
1 dl vand
300 g rugmel
150 g smør
1½ dl mælk
1 tsk. salt
1 tsk. sukker
1 spsk. kanel
175 g hvedemel

Rør gæren ud i vandet, tilsæt 1/3 af rugmelet og lad blandingen stå lunt og tildækket i 30 min. Smelt smørret og rør det i sammen med mælken. Rør resten af rugmelet i sammen med salt, sukker og kanel, ælt dejen sammen med hvedemelet og stil det til hævning i 30 min. Rul dejen ud i 2 mm’s tykkelse og skær den ud i 10 cm store cirkler med et 3 cm stort hul i midten. Bag knækbrødene ved 220° i 20 min. og lad dem afkøle på en bagerist.

Se flere opskrifter her

2 kommentarer:

  1. De ser rigtig gode ud- godt nytår :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak og godt nytår til dig også, super hyggeligt at få kommentarer fra dig ;O)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...