Kandiseret citronskal

Smuk og smagfuld pynt til kager eller desserter
Foto: Carina Krüger
4 usprøjtede citroner
2 dl vand
160 g sukker
3 spsk. sukker

Skær den gule skal af citronerne med en kartoffelskræller og skær den i strimler. Kog strimlerne i 3 dl vand i 5 min., hæld vandet fra og smid det ud. Kog vand og sukker op under omrøring, til sukkeret er opløst, tilsæt citronskallerne og lad det småsimre, til citronskallerne bliver gennemsigtige, ca. 20-30 min. Fisk citronskallerne op af sukkerlagen og lad dem dryppe af. Vend skallerne i den ekstra sukker, spred dem ud på et stykke bagepapir og lad dem tørre i ovnen ved 60° varmluft i 40 min.

Se flere opskrifter her

Kommentarer

  1. Det må prøves :)
    Fed blog, jeg deler den tit på FB.
    Det er tæt på jeg kunne blive interseret i
    at lave mad :)

    SvarSlet

Send en kommentar