Velkommen til

Mit billede
Kastrup, KBH, Denmark
Jeg er først og fremmest madentusiast, med en forkærlighed for at eksperimentere i køkkenet, herudover er jeg madskribent, foodstylist og kagenørd.

torsdag den 22. marts 2012

Tykmælk med rugbrødsdrys

En god måde at bruge de sidste, lidt tørre skiver rugbrød og så smager det bare af min barndoms morgenmad
Foto: Carina Krüger

1 l sødmælk
1 dl piskefløde
1 dl kærnemælk
2 skiver rugbrød uden kerner
2 spsk. sukker

Kog mælk og fløde op under omrøring og lad blandingen afkøle til 22-25° (brug gerne et stegetermometer). Tilsæt kærnemælken og fordel blandingen i 6 små skåle. Dæk skålene løseligt med bagepapir og et rent viskestykke og lad dem stå ved stuetemperatur i et lille døgn. Riv rugbrødet på den grove side af rivejernet eller hak det fint og rist det på en tør pande i 5 min. Tilsæt sukkeret og lad det riste med i et par min. Lad rugbrødsdrysset køle helt af og kom det i en lufttæt beholder. Stil tykmælken i køleskabet til den er rigtig kold, server den med rugbrødsdrys og frisk frugt.


Se flere oskrifter her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...