Paella med kylling og skaldyr



8 kyllingeoverlår
Salt og peber
1 spsk. olie
1 spsk. smør
1 fed hakket hvidløg
250 g ris
7 dl hønsebouillon
10 safrantråde
2 peberfrugter
3 tomater
150 g skaldyrsmiks (fra frost)
200 g ærter
150 g kogte tigerrejer

Krydr kyllingestykkerne med salt og peber og brun dem i olie blandet med smør i en sauterpande. Tag kyllingestykkerne op og svits hvidløg og ris i panden. Tilsæt bouillon, safran og kyllingestykker og lad det simre ved svag varme i 20 min. Skær peberfrugterne i strimler og tomaterne i både. Tilsæt peberfrugter, tomat og skaldyrsmiks og lad dem simre med et par min. Vend ærterne i, læg tigerrejerne på toppen og lad det varme igennem under låg et par min.
Server paellaen med et godt stykke brød.

Se flere opskrifter
her

Kommentarer

  1. Jeg kom lige forbi og sikke en god blog du har :)
    Jeg har meldt mig som fast læser og ser frem til at følge med fremover.
    Med venlig hilsen Sofie

    SvarSlet
  2. tak for roserne - de luner!
    Du er meget velkommen her på bloggen, jeg håber du kan bruge opskrifterne ;O)

    Mange varme hilsner

    Kristina

    SvarSlet

Send en kommentar