Velkommen til

Mit billede
Kastrup, KBH, Denmark
Jeg er først og fremmest madentusiast, med en forkærlighed for at eksperimentere i køkkenet, herudover er jeg madskribent, foodstylist og kagenørd.

søndag den 12. februar 2012

Fastelavnsboller med appelsin


Foto: wichmann+bendtsen Photography
200 g smør
250 g mel
3 spsk. yoghurt
1 æg
1½ spsk. sukker
1½ spsk. mel
1 dl fløde 9%
½ dl appelsinsaft
½ stang vanilje
Æg til pensling
70 g flormelis
1 spsk. appelsinsaft
Revet skal af 1 appelsin

Hak smør og mel til en grynet masse. Kom yoghurt i, saml dejen og læg den på køl i 30 min. Bland æg, sukker, mel, fløde, appelsinsaft og vaniljekorn sammen i en gryde og kog det igennem under piskning. Rul dejen ud i ½ cm tykkelse, del den i firkanter på 10 x 10 cm og læg en skefuld creme på hver. Pensl kanterne med æg, saml hjørnerne over cremen og tryk kanterne godt sammen. Bag bollerne ved 225° i 15 min. Rør flormelis med appelsinsaft og -skal og dekorer fastelavnsbollerne.

Se flere opskrifter her

2 kommentarer:

  1. Sikke en lækker opskrift, dejligt de er med appelsin.
    Jeg har tildelt dig en blogaward, da jeg synes, du har en rigtig god blog. Se på min side :)

    SvarSlet
  2. Hej Smølfine

    Jeg har netop været inde på din blog og den ser spændende ud!

    Tusinde tak for awarden - det er rart at få en anerkendelse fra en medblogger.

    Store knus og må pennen falde dig let

    Kristina

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...