Tortillas med courgetter

2 store courgetter
2 løg
150 g bacon i tern
2 fed hvidløg
1 ds. hakkede tomater
1 spsk. tomatpuré
2 kviste timian
1 tsk. tabasco
2 spsk. cremefraiche
Sal og peber
6 tortillas (mexicanske pandekager)
50 g revet ost

Skær courgetter og løg i tern. Steg baconternene gyldne, tilsæt løg og hvidløg og lad den svitse med et par min. Tilsæt courgetter og tomater og lad dem svitse med ca. 2 min. Tilsæt timian, tomatpuré og tabasco og lad fyldet simre for svag varme i 5 min. Rør cremefraichen i og smag til med salt og peber. Rul pandekagerne sammen om fyldet og læg dem i et ovnfast fad. Drys med revet ost og bag pandekagerne ved 225° i 5 min., til osten er gylden. Server med coleslaw.


Se også opskriften på tundeller

Kommentarer

  1. Hej Kristina,

    Sikke en fin blog du har. Super billeder og lækre opskrifter! glæder mig til at udforske den:)

    Mvh
    Mariam

    SvarSlet
  2. hej Mariam

    tak for roserne, det er skønt at få tilbagemeldinger!

    jeg må ind og se lidt nærmere på din blog også

    gode tanker

    Kristina

    SvarSlet

Send en kommentar