Hjemmelavet lammepølser

100 g røget bacon
1 lille løg
400 g hakket lammekød
1 fed presset hvidløg
1 hakket chili (efter smag)
2 kviste rosmarin
1 tsk. salt
½ tsk. peber
1 æg
75 g hvedemel
1 dl mælk
1 meter naturtarm i fingertykkelse
Smør til stegning

Hak bacon og løg i kødhakker eller i blender og bland det med lammekødet. Tilsæt hvidløg, chili, finthakket rosmarin, salt og peber sammen med ægget. Bland melet i farsen skiftevis med mælken og rør farsen godt igennem. Læg tarmen i vand og lad den bløde op. Kom farsen i en sprøjtepose og fyld farsen i tarmen, der lukkes af til små pølser. Prik pølserne med en gaffel og steg dem i smørret ved jævn varme i 6 min. på hver side.

Se også opskriften på
lammefrikadeller

Kommentarer

  1. Hej Kristina

    Hjemmelavede pølser har jeg aldrig turde kaste mig ud i, men det lyder rimeligt let i din version :-) Køber man naturtarm hos slagteren el?
    Måske et dumt spørgsmål...

    Venlig hilsen

    Lykke

    SvarSlet
  2. Hej Lykke

    Jeg troede også at det var meget mere kompliceret før jeg gik igang ;O)

    Du kan få naturtarm hos slagteren, men også flere at de større supermarkeder har det (ihverttilfælde et par eller tre måneder op mod jul), jeg fandt det hos Kvickly.

    gode hilsner
    Kristina

    SvarSlet

Send en kommentar