Dåbskage

Jeg har lovet at lave en dåbskage, der skal passe til en fin lille pige, der skal døbes næste lørdag. Det betyder naturligvis at jeg har lagt hovedet i blød i forhold til hvordan den skal smage og se ud, så den kommer til at passe til lille Ida (og naturligvis hendes forældres valg af farver til bordet). Jeg har lavet en del dåbskager tidligere, blandt andet denne her hvide og lyserøde kage til lille Millas dåb.
Milla kendte jeg rigtig godt for hun og hendes mor var en del af min mødregruppe og det giver jo selvsagt et par ideer til kagens udformning. Allerede fra hun var helt ny var hun en rigtig krudtugle, med en meget, meget langt, sort lok pandehår, så det skulle naturligvis med. Farver, tekst og fyld valgte Millas forældre selv, men denne gang har jeg fået helt frie hænder, så det ender nok med lidt mere spræl, men det vil vise sig når Idas kage bliver færdig.    

Kommentarer