Findeopskrifter - nej tak

Indtil for en uge siden var mine opskrifter at finde på siden findeopskrifter.dk, en side der beskriver sig selv som "en søgemaskine for opskrifter. Her finder du mere end 80 000 inspirerende opskrifter fra alle kanter af Danmark, både professionelle kokke og glade amatører har bidraget med sine favoritter." Det er i og for sig sandt nok, men det er også en pengemaskine, der har til formål at lave penge på andres arbejde. Det i sig selv er ikke overraskende (for det er der mange der gerne vil), men deres metoder er med til at udvande de enkelte madblogs, så de får færre direkte hits.

Jeg er bestemt ikke nogen haj til de tekniske detaljer her i blogland, men teknisk dygtigere bloggere har fortalt mig, at det helt store problem med sider som Findeopskrifter.dk er, at de sætter et "no-follow-attribut" på linket, når de linker til madbloggeres sider/opskrifter. Det betyder at madbloggerne kommer til at ligge langt under findeopskrifter i søgeresultatet hos andre søgemaskiner, som eksempelvis google, selvom der søges specifikt på en af madbloggerens indlæg. Se Kasper Bergholts let forstålige forklaring/indlæg på http://bergholt.net/gastronomi/findeopskrifter


I sidste ende er det jo op til den enkelte om de ønsker at støtte sider som findeopskrifter.dk og derved hjælpe dem til at blive stærkere aktører. Jeg har valgt, så vil du finde mine opskrifter, bliver det ikke gennem findeopskrifter.dk

Kommentarer

  1. Hejsa, hvordan opsiger man sin blog der?prøvede at sige log ind selvom jeg ikke kan huske at jeg har oprettet mig- men den siger min mail ikke er kendt der og da jeg kun bruger den ene ved jeg det er den rigtigt. Skal man gøre det skriftligt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sara

      Der er desværre flere eksempler på at bloggere er kommet på deres side uden selv at have tilmeldt sig...
      men skriv til dem på info@findeopskrifter.dk at du ønsker at de sletter dit indhold på deres side så skulle det kunne lade sig gøre...

      gode hilsner

      kristina

      Slet
    2. Tak for svar, det har jeg så gjort :-)

      Slet
  2. Sådan... Vi må værne om vores iindlæg ;-)

    SvarSlet

Send en kommentar