Kage til min skønne mand

For lidt over en måned siden fyldte min mand 40, og det skulle naturligvis fejres efter alle kunstens regler. Festen blev holdt ude, så jeg havde god tid til at lave en helt særlig kage. Kagen skulle være temmelig stor, for der skulle være nok til 70 gæster, så det gav sig selv, at den skulle bestå at flere etager. Den skulle helst ikke være alt for feminin, så jeg gik efter en enkel, rund kage i forskellige blå nuancer. 
Jeg var lidt sent ude i forhold til at købe ind til kagen, så jeg endte med en sugarpaste, jeg ikke har arbejdet med tidligere. Jeg køber oftest hvid sugarpaste og farver den selv, men det eneste jeg kunne få fat i, i de mængder jeg havde brug for var noget, der allerede var farvet blå. Jeg havde heldigvis en lille rest hvid, så jeg kunne lave forskellige blå farver til hver af de tre etager. Jeg var naturligvis spændt på hvordan den nye sugarpaste var at arbejde med, da der kan være meget stor forskel på hvor "samarbejdsvillige" den er. Sugarpasten var meget sej i det, hvilket gør det lettere at overtrække kagen pænt, kanter og overflade bliver let glatte og fine. Men men men, farven var åbenbart noget mere intens, end den jeg normalt bruger, for resultater blev at alle gæste endte med en meget blå tunge til stor fornøjelse for børnene i selskabet.     

Kommentarer